gravatar

makanan melayu sangat mengelirukan. ke?

gulai. simple jer perkataan ni.
mengikut kamus dewan :



definisi gulai dalam kamus dewan adalah.

alaaa.... malas lah.


well back to my story.
i think it happened not once, not twice, tapi banyak jugaklah.

time : mesti masa lunch.
watak 1 : aku
watak 2 : sapick pegasus besi.

aku selalu cakap aku tak suka makan gulai. bagi aku gulai tuh kari. kari ikan ke kari ayam ke. macam kuah cicah roti canai.
tapi bagi sapick plak, gulai tuh asam pedas. maka, selalunya aku akan makan asam pedas untuk lunch. (in fact, takde lauk lain pun aku amek).
mesti sapick akan cakap, eh bawang, kata tak suka gulai.

haha. keliru di situ?

kadang-kadang time lunch ade watak lain.

watak 3 : sokat
watak 4 : beni
watak 5 : xul

sokat kadang-kadang amek masak lemak yang warna kuning tuh buat lauk. pastuh sokat ni kan ramah. die cakap ar, harini die makan gulai. jeng jeng jeng.
gulai bagi sokat plak adalah masak lemak.

beni mesti dengan kereknya berkata kat sokat, pebende ar kau ni kat. tuh masak lemak ar. gulai tuh asam pedas.

xul lagi best, aku panggey gulai tuh kari. macam bawang jugak.





makanan melayu ni keliru kan?

ni belum cite pasal kuih kasui, tepung kosoi etc.


love,
hidup melayu!
batang-batang melayu harus kita tegakkan!